Ja odpuszczam ten i przyszły tydzień :szeroki_usmiech
[O1] Ikona świec żarowych
Zwiń
X
-
[O1] Ikona świec żarowych
Witam wszystkich.
Poki co to tylko zadaje pytania na forum ale mam nadzieje, że się to zmieni
Moje pytanie dotyczy ikony świec żarowych, ile powinna świecić po przekręcaniu zapłonu?
Np. Wczoraj wieczorem komputer pokazywał temp. 4,5st C a u mnie ta ikona przy zapalaniu auta (na zimnym silniku) no mignie przez sekundę może dwie bo stoperem nie mierzyłem i tyle. Auto kręci bez problemu i pali, ale pytam dla ścisłości bo w starym golfie 3 też 90KM świece grzeją zdecydowanie dłużej przy takiej temp.
Dzieki za odpowiedzi 8)VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
-
-
I dobrze jest, tak defakto świece w octavi zaczynaja dopiero grzać jak temperatura spadni poniżej +5 stopni.http://www.wimeb.markomp.net
Już nie moja Skodzina
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952
Komentarz
-
-
Gość
chyba tak maja bo nawet w nocy gdy spadlo ponizej zera kontrolka zapalila sie jak zwykle na doslownie sekunde a auto pali normalnie. ale teraz chyba tak maja bo w firmowych dieslach mimo ze wiekszej pojemnosci tez nie grzeje swiec za wiele. moze jak bedzie dopiero duuuuzo ponizej zera zaczna.
Komentarz
-
Też byłem użytkownikiem 1,9 TDi AHF przez 3 lata. U mnie było tak, że grzanie bardziej zależało od temperatury silnika niż od temperatury powietrza na zewnątrz. Nagrzany silnik zostawiony na mrozie nie wymagał długiego nagrzewania świec po chwilowym postoju.
Jeśli sie mylę proszę sprostować ale z tego co wiem świece po osiągnięciu swojej temperatury są wyłączane tak jak czajnik elektryczny po zagotowaniu wody. Im Cieplej w komorze spalania tym szybciej sie wyłaczają niezależnie od temperatury na zewnątrz.
pzdr.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BialyU mnie natomiast raz pali się dłużej 5-6s, a raz zapala się i gaśnie również szybko. I nie wiem od czego to zależy... Chociaż, może czujnik temp wariuje, bo czasem spada temp i znów się podnosi i to tylko jak chłody przyszły.
Komentarz
-
-
Logiczne jest że zagrzany silnik po chwilowym postoju nie będzie grzał, ja pytałem w sytuacji zimnego silnika. Poczekamy na jeszcze niższe temperatury i się przekonam jak to wygląda
Spróbuje poszukać gdzieś w papierach oficjalnej wersji długości grzania przez świece i się przekonam jak się to ma do rzeczywistości.
PozdrawiamVAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Tak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BialyA czy przypadkiem to "pyknięcie" po 2,5k rpm dotyczy świec podgrzewających układ chłodzenia?W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyTak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyTak na prawdę to świece żarowe grzeją dłużej niż świeci kontrolka. Nie jeden z was pewnie zastanawiał się co to jest za "pyknięcie" na zimnym silniku gdy przekracza się 2500rpm (powyżej nie grzeją poniżej grzeją). Po paru km/min jazdy, "pyknięcie" następuje samoczynnie, czyli świece przestają grzać, najczęściej ma to miejsce gdy samochód ma ok 1/3 temp. roboczej (wg. wskaźnika).
Kolego sympatyczny czas grzania (oraz to czy w ogóle grzeją czy nie) świec jest zależny od temperatury silnika i otoczenia. świece nie grzeją dłużej niż kilka sekund, a w większości układów rozruchowych napięcie podawane na świece jest odłączane równocześnie podaniem napięcia na rozrusznik. Aby świece nie zabierały tych kilku amperów prądu tak cennych przy rozruchu zimą.4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4x4BKFWitam! Mimo, że jestem tu nowy to odniosę się do tej teorii, która jest zupełnie nieprawdziwa i bez sensuW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
W zależności od obciążenia alternatora moduł sterujący włącza przekaźnik małej mocy grzejnej lub dużej mocy grzejnej, tak więc w zależności od obciążenia zostaje załączona jedna, dwie lub trzy świece żarowe ogrzewające płyn chłodzący.
Swiece podgrzewające komorę spalania włączają sie na dany czas w oparciu o temp. powietrza zasysanego(temp. zewn.) i płynu chłodzącego ( silniki tdi różnią się układem kontroli czasu nagrzewania - zależy od rocznika)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyZamieszczone przez 4x4BKFWitam! Mimo, że jestem tu nowy to odniosę się do tej teorii, która jest zupełnie nieprawdziwa i bez sensu4x4
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4x4BKFWięc proponuję linkować do danego postu a nie rozsiewać pod własnym szyldem takie informacje.
Poza tym, dzięki temu coś się wyjaśniło i wiadomo o co chodzi.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Długie świecenie kontrolki świec przy rozgrzanym silniku
Z kolei u mnie podczas rozruchu po długiej jeździe (silnik rozgrzany) kontrolka świec żarowych potrafi się świecić kilka sekund. Czasem podczas rozruchu porannego kontrolka gaśnie po sekundzie - nie ma prawidłowości. Miałem już chyba 2 razy wymieniane świece ( w odstępie roku lub dwóch) -mechanik rutynowo sprawdził i jedna czy dwie były uszkodzone. Wydaje mi się to nie jest normalne że tak często padają świece no i niepokoi mnie czas świecenia kontrolki ( a raczej brak przy tym jakiejś prawidłowości).
Komentarz
-
-
Re: Długie świecenie kontrolki świec przy rozgrzanym silniku
Zamieszczone przez modrzew24Z kolei u mnie podczas rozruchu po długiej jeździe (silnik rozgrzany) kontrolka świec żarowych potrafi się świecić kilka sekund. Czasem podczas rozruchu porannego kontrolka gaśnie po sekundzie - nie ma prawidłowości. Miałem już chyba 2 razy wymieniane świece ( w odstępie roku lub dwóch) -mechanik rutynowo sprawdził i jedna czy dwie były uszkodzone. Wydaje mi się to nie jest normalne że tak często padają świece no i niepokoi mnie czas świecenia kontrolki ( a raczej brak przy tym jakiejś prawidłowości).Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Wszyscy piszą że kontrolka albo tylko mrugnie albo 2-4 sekundy i gaśnie u mnie często pojaiwa się problem z tym iż świeci się ona za długo i czy w tym czasie dalej świece się grzeją nie wiem czy to będzie wina automatu do świec czy jakieś bład czujnika temp silnika który dość często mi wyskakujen najgorsze że nie ma regóły na to czy to zima czy lato...JEDEN WARRRRCZY DRUGI TRĄĄĄBI A OCTAVIA KOMBII...
Komentarz
-
Komentarz